mája 13, 2007

Bol horor podradný žáner?

Tak a to je koniec. Anketu som rozbehol začiatkom môjho rekvalifikačného kurzu a jeho zakončením ju uzatváram. Ďakujem všetkým, ktorí sa zúčastnili a to napríklad preto, že si našli čas, záujem a nerobili to pre peniaze.

Napriek tomu prišli aj rany. Ďuro Červenák, jeden z dvoch najslávnejších slovenských spisovateľov fantasy, bol zaneprázdnený. Budúca inžinierka Celeblith, milovníčka pôvodného Vyháňača diabla, mi dala košom. František Fuka sa práve vrátil z Japonska a mal toho vyše hlavy (každopádne, jeho odpoveď na otázku, či je horor podradný žáner, bola jasná, stručná a k veci: „NE“). Ani Slovák Hellblazer sa s tým nezdržoval, ale udal môjmu srdcu pomerne blízky dôvod - a to pivo (hoci v tom čase som zlatistý mok už riadne obmedzoval). Pirát a VIP bloger Tomáš Pospíchal mal školu a Aneta Čižmáriková rozumne pripustila, že ak k téme nebude mať čo povedať, tak sa nezúčastní, čo uznávam. No a Jakub Ďuraško bol na turné s Parenthetical Girls.

Napriek tomu sa očakávania, myslím, naplnili. Každý z oslovených ponúkol svoj pohľad. Ako ste v priebehu pár týždňov na oslovených videli, otázku som položil tým, ktorí k téme majú čo povedať a ktorí horor pozorne sledujú. Mohol som osloviť ďalších X ľudí a s veľkou pravdepodobnosťou by súhlasili, ale načo by to bolo dobré? Mojou snahou bolo dať dokopy takpovediac akúsi kvázi reprezentatívnu hororovú ligu, hoci zrejme každému z vás sa na jazyk tisne ešte aspoň jedno meno človeka, ktorý nielenže nebol mnou oslovený, ale ani mi nenapadol.

Nebudem z ankety robiť žiadne závery, to nechám na iných. Ešte raz všetkým ďakujem.


Žiadne komentáre: